A derivative from the vegetable broccoli has been linked to treatment and the halt of spread of breast cancer stem cells. A recent study from the University of Michigan has associated the component of broccoli, sulforaphane, in preventing the spread of cancer cells and destroying these cells. This has been injected into animal studies with very promising results.
Thus far, although preliminary results are favorable, it has not been tested in human studies. At this time, there is no recommendation in increasing the amount of broccoli in one's diet. But current research continues.
Hello.
ReplyDeletePlease read how IVF medications led to my breast cancer and how a breast cancer study using genetic testing to check estrogen metabolism is saving my life. Please share my story with all women who have used or are considering IVF, HRT and anyone with estrogen positive breast cancer.
Thanks
Babs Riley
http://ivfbreastcancer.com/
http://ivfbreastcancerblog.com/